De beste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu De beste dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu

De beste dag

Door: bramcaumon

Blijf op de hoogte en volg Bram

29 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Het was volgens therapeut Merel de beste dag van Bram!!! Therapiedag 8, “het lijkt alsof hij even wil laten zien wat hij allemaal geleerd heeft in de afgelopen 1 ½ week”, zei ze!
En dat is echt een hele boel!
Hij gaat op de wc zitten, heeft zelfs al een plasje gedaan! Hij kijkt je aan als hij iets wil vragen en hij weet hoe hij hulp moet vragen als iets niet lukt en doet dat ook. De stemming in het water was opperbest, ondanks dat wij alleen de laatste 10 minuten hebben gezien.
Pepijn had vandaag zijn les in “Hoe wordt je een dolfijn-trainer?” Hij heeft veel geleerd over dolfijnen, waar ze vandaag komen, wat ze eten en hoe ze leven! Mooi! Hij was heel trots dat hij ons een heleboel kon leren!

Wij hadden tijdens de therapie van Bram een mooi gesprek met de Australische dolfijn-goeroe Clark (Scott) Taylor. Hij is in opdracht van de universiteit een groot onderzoek aan het doen over de effecten van dolfijn-ondersteunende-therapie. Het resultaat, het welzijn van de dolfijnen ect, ect.
We hebben een lang gesprek met hem gehad en we zien het toch als een “cadeautje”, dat deze man net nu in Curacao is! We gaan hem volgen, want wat ons betreft mag ook de wetenschap deze vorm van therapie gaan ondersteunen. Verklaren kunnen we het misschien niet, maar dat het effect heeft mag duidelijk zijn. Ook bij de andere kindjes die er op het moment zijn, zijn er grote vooruitgangen geboekt. Gelukkig hebben we nog 2 dagen te gaan………..

Liefs

• 01 Juli 2011 - 09:30

Hely En De Kinderen:

hallo Bram,
    vanmorgen de foto's en de video bekeken.
    Bram de kinderen hebben naar je gezwaaid toen we de video keken en volgens Wiktor had je natte haren.
    wat een gezellige foto's met allemaal mensen die belangrijk voor jullie zijn.
    wat enorm om Bram zo tussen de dolfijnen te zien zwemmen.
    liefs en een dikke knuffel van de groep