Een plasje !!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu Een plasje !!!!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu

Een plasje !!!!!!!

Door: bramcaumon

Blijf op de hoogte en volg Bram

27 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Na een heerlijk, warm, maar vooral ontspannen weekend, met heel veel zwemmen en lachen met oma en omama en veel verrassingsmomenten omdat Bram zijn “sprongetjes” liet zien, begon dan vandaag de tweede week van de dolfijntherapie!
En het was me een dagje wel! Misschien lag het al aan de ochtend, de jongens waren lekker vrolijk en we konden in alle rust onze spulletjes in pakken, want ook Pepijn hoefde pas om 10.30 uur bij het CDTC te zijn. Het was vandaag family-day. Dat betekend, Pepijn mee het dok op en Rik en ik vanaf een afstandje kijken (trots zijn, traantje laten, lachen en veel filmen).
En Bram had er zin in, bij het binnenkomen bij het CDTC riep Bram al om Li-Na en bij het zien van therapeut Merel en ass.-therapeut Dominique was hij ons al vergeten :).
Na zijn oefensessie in de therapiekamer en het aantrekken van zijn wet-suite kwam hij Pepijn halen en gingen ze samen met Merel, Dominique en Sonja het dok op.
We hebben vanaf een afstand zitten kijken en waren weer verbaasd van alles dat er daar in het water gebeurde. Bram was opperbest en deed heel goed mee. We hoorden hem lachen, tellen en zagen dat hij mooie vragen formuleerde. Terwijl Dominique met Pepijn danste op het dok, Bram in het water danste met Merel, danste ook Li-Na vrolijk in het water mee. Pepijn was vooral de rechterhand van dolfijn-trainer Sonja en straalde van oor tot oor.
Wat was het genieten voor ons. Bij het CDTC hing ook een speciaal sfeertje, omdat DE dolfijn-goeroe uit Australie aanwezig was.
Was het het weer, de sfeer van de dag, de dolfijngoeroe, ik weet het niet. Maar toen Bram met zijn therapeuten naar ons toe kwam na het douche was er een verrassing!!!!
Bram had zijn allereerste plasje gedaan op de toilet!!! En wat was hij trots!!!! En wat was Merel trots op hem. We hebben geklapt en Bram werd als een held gehuldigd door ons allemaal. Hij genoot zichtbaar. Terwijl Bram en Pepijn alles gaan opruimen met Dominique, krijgen we van Merel een gedetailleerd verslag!! Bram heeft hard gewerkt en ondanks een weekend rust liet hij duidelijk zien wat hij de afgelopen week geleerd had. Maakte mooie zinnetjes, maakte oogcontact en gaf een “plasje” als cadeautje!!
Ik kan het niet zo heel goed beschrijven, maar een dikke week geleden hadden we het zindelijkheid worden van Bram toch op een tien-jaren plan staan. Onder stil protest had ik contact maken met Bram ook al in de koelkast gezet en nu een week later, lijkt eigenlijk alles mogelijk. Kan iemand het verklaren?
Voor het eerst spraken we vandaag, met het zicht op het naderend afscheid van vrijdag, over een volgende trip naar Curacao. De spaarpot gaat weer op de keukentafel, want wat hier gebeurt zijn hele kleine stapjes, maar zo essentieel. We zijn alle vier veranderd!
Vanaf 13.30 hadden Rik en ik een workshop van Merel. Terwijl de jongens onder de vleugels van Dominique aan het spelen waren. Het was een massage training, om elkaar ontspanningmassages te kunnen geven. Het was heel bijzonder. Samen met Merel ging het even over “ons”, zonder de kinderen. Ook dat zijn mooie momenten.

We gaan een mooie dag afsluiten met een cocktail in de bar samen met mam en oma. We drinken een drankje op Bram’s plasje en zullen ook dadelijk tot de conclusie komen dat dit niet de laatste keer zal zijn……

• 28 Juni 2011 - 03:13

Jos Speetjens:

Goed te lezen dat de therapie zoveel genot betekent zelfs resultaten oplevert waar (nog) geen rekening mee gehouden werd. Fantastisch.

• 28 Juni 2011 - 03:21

Miek Van Der Venne:

Lieve allemaal,
    Wat geweldig , deze voouitgang voor jullie maar vooral voor Bram.Heel veel groeten en een dikke kus voor Bram.

• 28 Juni 2011 - 06:24

José De Goede:

Ik zit met tranen in mijn ogen achter de computer, wat geweldig, en jullie hebben nog een week verder te groeien, nog veel plezier, liefs José

• 28 Juni 2011 - 07:04

Bianca Brack:

Wow, wat een geweldig nieuws!!! Ongelooflijk dat je al zo snel zulke grote resultaten ziet! En super natuurlijk dat deze therapie ook nog eens gewoon leuk is voor Bram en dat hij er van geniet.
    En jullie genieten mee, als ik het zo lees...
    Nog een hele fijne laatste week allemaal! Lieve groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal.

• 28 Juni 2011 - 07:09

Raoul:

Hee schatteboutjes,

Ff snel want we zijn hard aan het werken.
    SUPER om te lezen! Fantastisch. Geniet er van en laat de rest van de week maar komen met allemaal nieuwe stapjes.
    Gr aan jullie allemaal, slaap nog even lekker, dikke knuffel Raoul en Pien

• 28 Juni 2011 - 08:29

Fer En Co:

Driewerf hoera voor Bram!!!

• 28 Juni 2011 - 08:52

Caroline:

Ik ben opnieuw tot tranen geroerd......... weet even niet wat te zeggen.....
    Groetjes voor opa en oma's en een hele, hele dikke kus voor jullie alle vier.

• 28 Juni 2011 - 09:33

Ralph Kerres:

Wat een indrukwekkende verhalen, ik word er een beetje stil van hier achter mijn buro.
    Geniet van de laatste dagen en tot zondag!!!

• 28 Juni 2011 - 17:54

Thea&John, Roermond:

Geweldig dat jullie met deze therapie resultaten boeken die vooraf op een dergelijk korte termijn als onwerkelijk leken. Jullie met zijn allen verdienen het deze therapie een vervolg te kunnen geven. Het is heerlijk te lezen welk goeds dit allemaal met jullie doet. Geniet ook deze laatste week nog met volle teugen. Groetjes uit Roermond

• 28 Juni 2011 - 20:24

Hannie Roos:

Leuk om te zien dat Bram zo vooruit gaat, hele mooie foto's. Nog fijne vakantiedagen voor jullie allemaal. Heel veel groetjes, en geniet maar van al die mooie momenten.

• 29 Juni 2011 - 05:59

Hely: