Beter verliezen, dan nooit hebben gehad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu Beter verliezen, dan nooit hebben gehad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu

Beter verliezen, dan nooit hebben gehad

Door: bramcaumon

Blijf op de hoogte en volg Bram

01 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

En dan is het na jaren van voorbereiding en wachten vandaag alweer de laatste dag van deze bijzondere reis. Hoewel we morgenmiddag (zaterdagmiddag plaatselijke tijd) pas vertrekken, voelt het vandaag asl afscheid nemen. Zo'n kriebels in je buik, omdat je weet dat het moeilijk wordt. Bram heeft daar gelukkig geen weet van en nadat we Pepijn om 08.00 uur hebben gebracht naar het "brusjes" programma bij het CDTC, vertrekken we om 09.45 met Bram voor onze laatste trip naar het CDTC. Bram straalt weer als gewoonlijk bij het zien van therapeut Merel en ass.therapeut Dominique. Na de therapieseesie in de therapiekamer, komt er weer een trotse Bram naar buiten om in zijn wet-suite naar het dok te lopen. Hij heeft er weer zin in. Rik en ik nemen weer plaats op ons, inmiddels vertrouwde bankje, op veilige afstand op de brug. Rik met de filmcamera en ik met de fotocamera. Na enkele minuten laat ik de fotocamera zakken. Eigenlijk wil ik gewoon genieten vandaag, alles in me opnemen om het NOOOOOOIT meer te vergeten. En even niet alles door de lens van de camera zien. Bram is in opperbeste stemming en we horen, mede door de stand van de wind, heel duidelijk de mooie zinnetjes die hij maakt. Op het dok zijn ze weer aan het werk gegaan met zijn mondmotoriek. Aan niets is te merken dat hij zijn laatste dag is. Merel werkt weer vol overgave met Bram. Zelfs dolfijn Li-Na werkt een beetje beter dan normaal en doet haar uiterste best, dat resulteert een prachtige sprongen en salto's. Die beloond worden door een schaterlach van Bram. Voor de laatste keer zwaaien naar Li-Na........., wij schieten vol.

Stiekem om de hoek, luisteren hoe het op de wc gaat, we laten er zelfs de camera voor lopen. Zou ie dan toch nog een plasje doen. Het zou zo fijn zijn als stimulans...
En ja hoor......., het lukt en Bram........ is weer de held van de dag!!!!!

Geen lang nagesprek met Merel, maar even gezellig met z'n alle evalueren. We krijgen een fotoalbum een DVD en een cd met foto's. We zijn allemaal geroerd en ook Bram is stilletjes. Na nog een laatste knuffel met Merel en Dominique lopen we weg. Het is lastig hoor. Opeens zijn Rik en ik blij met de zonnebril....., lekker even verschuilen!!

Thuisgekomen duiken de kinderen in het zwembad onder toeziend oog van met oma zwembad. Rik en ik kunnen even samen zijn. En voelen wat we willen voelen, dat hebben we wel geleerd deze weken. Als we terug lopen naar het zwembad zit mam klaar met een flesje wijn. Heerlijk, even ons verhaal kwijt.

Het was de meest mooie reis die ik ooit heb meegemaakt. En het doet pijn om afscheid te nemen, maar beter verliezen dan nooit hebben gehad......., toch??

Wat was het mooi!!!!!

  • 06 Juli 2011 - 12:25

    Oma 'zwembad':

    Wat waren jullie als gezin geweldig. Wat was het voor mij als moeder/schoonmoeder en oma fantastisch om te mogen zien hoe jullie als gezin dit zo intens samen beleefden. Het ontroerde me vaak en wat is het dan bijzonder om ook die emoties samen te mogen delen.
    Ik heb enorm veel bewondering en respect voor de intensiteit en inzet waardoor jullie Bram gesteund hebben en hem de de kans gegeven hebben er alles uit te halen wat voor hem op dat moment mogelijk was. Daarnaast waren jullie er tevens ook voor de volle honderd procent voor Pepijn.
    Chapeau jongens, wat ben ik enorm trots op jullie en wat hebben jullie me vaak ontroerd door jullie liefde voor elkaar en jullie gezin.

  • 06 Juli 2011 - 12:27

    Ivo Goessens:

    Put kracht en energie uit deze geweldige ervaring. Voor jullie hele gezin !

  • 06 Juli 2011 - 12:45

    Robin Toonders:

    De werkelijkheid bleek misschien nog wel mooier, intenser, waardevoller te zijn dan vooraf de droom al was! Samen hebben jullie er zoiets bijzonders van gemaakt. Bram heeft van jullie de mogelijkheid gekregen alles uit zijn therapie te halen. Jullie kleine vent is zo'n ongelofelijke kanjer!
    Vaak met ontroering heb ik jullie reisverslagen gelezen. Hartstikke bedankt dat ik deze fantastische ervaring met jullie heb mogen delen.

    Welcome home!!!


  • 06 Juli 2011 - 13:19

    Janine Winkens :

    Hallo vivian en rik
    Heb vanaf de zijlijn mogen mogen mee maken. En kan bijna niet voorstellen wat dit voor jullie viertjes betekend heeft. Maar hoop van harte dat dit geen vaarwel was, maar totziens.
    Groetjes
    Janine Micha en Noa Winkens

  • 08 Juli 2011 - 06:46

    Mariette:

    hallo lieverds,

    wat een prachtig verhaal weer en ik kan me voorstellen dat deze reis onvergetelijk was.
    ik heb genoten van jullie verhalen en stiekem ook een traantje weggepikt.
    geweldig dat ik mee mocht genieten van deze speciale reis.
    ik hoop van harte dat dit geen vaarwel was maar een tot ziens !

    liefs mariëtte

  • 12 Juli 2011 - 20:30

    Tess Therapiegenoot:

    Hallo Bram en familie, wij (Tess, Esmee en familie) kwamen jullie blog tegen op het net. Natuurlijk met heel veel belangstelling gelezen en hebben nu ook een indruk hoe een andere familie de therapie heeft beleeft. Jullie ervaringen komen heel erg overeen met die van ons. Wij vragen ons nu af hoe het nu bij jullie gaat in de normale thuissituatie, mogelijk zijn jullie ook benieuwd hoe Tess het nu bij ons doet? Ons e-mail adres is kans@planet.nl.

    Onze ervaringen zijn te lezen op www.tessnaardedolfijnen.web-log.nl
    Hopelijk horen wij nog iets van jullie. Groetjes Kees, Nancy, Tess en Esmee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bram

Bram gaat in Curacauo op dolfijntherapie.

Actief sinds 01 Sept. 2010
Verslag gelezen: 2863
Totaal aantal bezoekers 56725

Voorgaande reizen:

17 Juni 2011 - 03 Juli 2011

Dolfijntherapie

Landen bezocht: