Blij, boos en verdrietig - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu Blij, boos en verdrietig - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu

Blij, boos en verdrietig

Door: bramcaumon

Blijf op de hoogte en volg Bram

28 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was het “gewoon” een hele mooie dag die in het teken stond van de emoties “blij-boos-verdrietig”. Want met emoties weet Bram nog niet zo een raad. Ook therapeut Merel is het opgevallen en zeker “verdrietig” is heel lastig voor Bram.
In de therapieruimte is ze dan ook aan de slag gegaan met deze emoties. Plaatjes van gezichtjes met deze emoties werden door Merel en Dominique benoemd en nagespeeld. Bram was erg onrustig en om toch zijn aandacht erbij te houden hebben ze Bram een band met lood omgedaan. Volgens de ergotherapeutische benadering helpt dat heel goed bij de concentratie.
En ja hoor, het werpt wederom zijn vruchten af. In het spel weet Bram, uiteindelijk, heel goed deze emoties na te bootsen. Weer een grote stap, voor onze kleine vent. Hij begreep heel goed, vandaag, dat huilen niet bedreigend hoeft te zijn.
Het was een spel dat veel concentratie vroeg en daarom op het dok meer lichamelijke oefening! De picto-kaarten voor zijn therapiesessie met dolfijn Li-Na hingen vandaag dan ook aan een waslijn. Zo moest Bram op het wiebelende dok, alle moeite doen om zijn evenwicht te houden! Dit vraagt veel spierkracht en uiteindelijk kwam Bram dan ook heel vermoeid van het dok af.

De therapie heb ik niet helemaal mee gekregen, omdat Pepijn vandaag mocht snorkelen in de zee met het “brusjes-programma” en ouders mochten mee. Dus samen met Pepijn zijn we de zee gaan trotseren :) en hebben genoten met zijn tweeen van de onderwaterwereld!
We hebben prachtige vissen gezien: fel blauw, zwart-geel gestreept, tijger-print-vissen en zelfs een hele school vissen die onder onze voeten voorbij flitsten. Onderwater signalen aan elkaar geven dat alles “oke” is, dat het mooi is, kushandjes en vooral samen bezig zijn. Waardevol hoor!!!
Morgen is Pepijn assistent-dolfijn-trainer!!!! Dan is Li-Na even “zijn” dolfijn. Hij staat te popelen om het dok op te gaan!! En Bram? Die was vandaag happy en weet gelukkig nog niets van het afscheid dat we vrijdag moeten nemen. Dat gaat ons zwaar vallen, voelen we nu al. Hopelijk kan Bram verder met zijn speelgoedknuffel Li-Na, maar dat is iets voor het eind van deze week…………….

• 29 Juni 2011 - 04:39

Robin Toonders:

Opnieuw onder de indruk van weer heel bijzondere ervaringen en inderdaad nog even niet aan vrijdag het afscheid denken daar is 't nog veel te vroeg voor.

Have fun!

• 29 Juni 2011 - 05:57

Mandy Bohez:

Elke keer weer lees ik jullie prachtige, emotionele verhalen hier. Prachtig dat jullie zoveel vooruitgang zien bij Bram en dat het voor Pepijn en jullie zelf ook zo een geweldige ervaring is. Ik kan me voorstellen dat het afscheid heel zwaar zal zijn en kan jullie daar alleen maar sterkte mee wensen. De ervaringen zijn in elk geval onvergetelijk en jullie hebben gelijk met die spaarpot op tafel. Dit MOETEN jullie nóg vaker meemaken!!

Geniet nog van de laatste dagen.

• 29 Juni 2011 - 07:33

Hely En De Kinderen:

Hallo ,
    vanmorgen een mooi verhaal voorgelezen over een dolfijn in de zee die een ster voor zijn moeder wilde vinden en vond.
    De kinderen wilden weten of Bram er ook een had gevonden en we denken van wel.
    Wat hebben jullie hard gewerkt .
    Nog hele fijne dagen.

• 29 Juni 2011 - 08:36

Jos:

Ik heb de sites van Bram en Pepijn doorgelezen.
    Wat een schitterend initiatief en hoe geweldig om de voortgang zo snel te kunnen zien.
    Echt geweldig, en dat gecombineerd met het plezier dat de jongens ervaren.
    Dat moet genieten zijn, niet alleen voor de jongens!
    Veel plezier nog de laatste dagen

• 29 Juni 2011 - 10:49

Sabine:

Ik wil niet dat het boek uit is................
    Dit zou je toch moeten kunnen blijven doen...
    XXXX

• 29 Juni 2011 - 18:14

Jan Van Den Broek:

Heel overtuigende verhalen met spetterende foto's en leuke inkijkjes in jullie ervaringen. En wat duidelijk is dat jullie alle vier, Vivianne , Rik, Pepijn en Bram er geweldig van genieten. Alleen al daarom....

• 30 Juni 2011 - 06:46

Mariette:

goh, alweer ben ik erg emotioneel na het lezen van jullie verslag.
    geniet nog van elke minuut en denk niet aan het afscheid, want jullie zullen zeker weer terug kunnen naar deze plek .........
    liefs xxx

• 05 Juli 2011 - 14:18

Ivette Plummen:

Wat een mooie herinnering, dit verslag. Wat heerlijk dat jullie dat dit samen hebben kunnen doen, dat je je ingespannen hebt om het waar te maken. proficiat!