Het einde van de eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu Het einde van de eerste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu

Het einde van de eerste week

Door: bramcaumon

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is nu vrijdagmiddag 15.30 uur en we hebben de week afgesloten. Samen met therapeut Merel hadden we een lang gesprek na de therapiesessie van vanmorgen.
Het was een week van veel ervaringen en emoties voor ons alle vier, maar ook een week van hard werken, zeker voor Bram! En gewerkt heeft hij!! Therapeut Merel, assistent-trainer Dominique en dolfijntrainer Sonja hebben genoten van hem en vinden hem een heerlijke, vrolijke en lieve vent. En dat is hij!! Maar ze zijn ook trots op Bram, hij pikt de therapie heel goed op en hoewel het misschien hele kleine stapjes lijken die hij maakt. Voor ons, voor zijn trainers en voor Bram zijn het hele, mooie, grote stappen. Ze laten zien dat Bram veel meer in zich heeft dan wij, als ouders, misschien denken. In het ritme van de dag-dagelijkse dingen is er vaak geen tijd om rustig aan te kleden en te wachten tot Bram een woord of zin zegt. Je vult het al in, omdat je als ouders weet wat hij wilt en bedoelt. We hebben nu samen met het CDTC, de tijd genomen om stap voor stap eea te leren. En dat lukt! Zowel als Li-Na erbij is :), maar ook thuis!
Deze reis naar meer ontwikkeling is het ultieme samenkomen van professionele, intensieve begeleiding, tijd en aandacht voor het gezin, de dagelijkse herhaling en de onverklaarbare sensibiliteit van dolfijnen!!
Bram formuleert nu 3-woord zinnen en vraagt om hulp als hij iets niet kan. Het oogcontact dat hij er nu ook nog bij zoekt is meer dan ik als moeder durfde dromen. Die kleine momentjes van contact is alles dat ik wilde en zijn intens dierbaar.
De eerste week zit erop en Bram heeft een weekend welverdiende rust! Zijn vermoeidheid zie je in zijn oogjes! We gaan genieten van een heerlijk weekend, in een paradijselijke omgeving, samen met Oma en Omama die over een uurtje aankomen.

Veel liefs van ons alle vier

• 26 Juni 2011 - 06:54

Robin Toonders:

Zo'n mooie en bijzondere eerste week, maakt de nieuwsgierigheid naar wat er volgende week komen gaat nog groter. Jullie mogen beretrots zijn op jullie kleine vent. Ongelofelijk wat ie afgelopen week allemaal heeft opgepikt en dat zal inderdaad heel wat emoties bij jullie losmaken. Emoties om intens van te genieten.
    Hier in Limburg nemen we langzamerhand afscheid van de vele regen en gaan we genieten van Curacao's weer ... gisteren (zaterdag) was 't koud, nat en 15 - 16 graden, maar maandag en dinsdag wordt 't 30 tot 35 graden!

Enjoy the weekend en voor volgende week, maak er weer wat moois van!

• 26 Juni 2011 - 08:41

Ivo Goessens:

Hulde voor Bram en jullie allemaal ! Geniet van het weekend ! Dan krijgen jullie weer energie voor de komende week.

• 26 Juni 2011 - 08:49

Mariette:

geniet van jullie weekend samen met opa en oma's en voor volgende week alle goeds !
    ben benieuwd naar de nieuwe foto's en volg jullie met veel plezier en af en toe een traan !
    veel liefs

• 26 Juni 2011 - 10:04

Wendy Franssen:

Wat een verhalen en wat maakt dat bij ons emoties los... Laat staan bij jullie!!!!
    In 1 woord GEWELDIG!!!!
    Telkens als ik jullie verhalen lees, krijg ik kippenvel en voel ik de waterlanders opkomen....
    Wat fijn dat Bram nu ook oogkontakt maakt: SUPER!!! Erg belangrijk voor jullie als ouders...
    Dankjewel dat jullie ons laten meekijken in deze geweldig bijzondere ervaringen!!!
    Sinds gisteren weten wij dat dit voor Nevin ook gaat gebeuren: hij staat op de wachtlijst voor dolfijntherapie!! Nu lees ik de verhalen met nog meer emotie...
    Geniet van jullie vrije weekend en toi toi toi voor de volgende week.
    Ik kijk al uit naar het volgende verhaal!!!

Groetjes Wendy Franssen

• 26 Juni 2011 - 15:35

Mel & Maurice:

Fijn dat jullie nu al resultaat zien, TOP...
    Geniet lkkr van jullie weekend!
    Thnx nog v de kaart n de berichtjes!
    Lfs maurice & mel

• 26 Juni 2011 - 19:31

Mir Tous Elise:

elise was erg blij met het skype contact..
    vond ze super! zeker dat bram "hoi elise" zei!
    wij genieten op afstand. mooi wat je schrijft lieve viev
    maar hoe kan het anders!! dikke zoen voor de boys
    en verheug me weer op jullie thuiskomst!
    xx

• 26 Juni 2011 - 19:31

Mir Tous Elise:

elise was erg blij met het skype contact..
    vond ze super! zeker dat bram "hoi elise" zei!
    wij genieten op afstand. mooi wat je schrijft lieve viev
    maar hoe kan het anders!! dikke zoen voor de boys
    en verheug me weer op jullie thuiskomst!
    xx

• 27 Juni 2011 - 09:00

Sabine:

Hoi lieverds,

hoop dat jullie een heeeeerlijk rustig genietweekend hebben gehad!!
    Ben benieuwd wat oma en omama van onze Bram vinden. Zij zijn vast lekker met jullie mee aant genieten, wij doen dat vanaf hier ook!!!! Minder paradijselijk, maar dat geeft niet!!
    Liefs,
    de Bloementjes

• 27 Juni 2011 - 13:55

Je Klasgenootjes:

hallo Bram,
    vanmorgen jullie bericht weer gelezen en samen de foto's bekeken.
    het is hier heel warm dus gezellig binnen blijven en niet veel bewegen.
    Jasmijn wilde in de kring weten of de dolfijn lief is en ik moest je vertellen dat ze pannekoeken gegeten had.Wiktor vroeg of je ook lief voor de dolfijn was en Naki vroeg zich af of je nu ook al zwemmen kon?
    Chan zei alleen maar hallo Brammetje.
    Annemie vroeg of Bram namens haar een kusje aan Li-Na wilde geven.
    Bram, Pepijn, Vivian en Rik namens ons een dikke knuffel en ook nog de lieve groetjes van Trudie.
    Hely

• 27 Juni 2011 - 21:23

Froukje Verspui:

Wat een warme berichten, ontroerend hoe je het allemaal verwoord. Ik ben net terug uit Londen bij Edwin geweest(jarig) en dus heel benieuwd hoe het jullie vergaat op dat prachtige eiland. Doe vooral de hartelijke groeten aan Emmy en haar moeder.En maak er nog een prachtige week van metelkaar liefs Froukje

• 28 Juni 2011 - 12:54

Agnes V.d.Sluis:

wat een mooi verslag en de fotoos die er bij hoorde.
    verder nog een heel mooi verblijf en geniet met de kinderen ook van deze therapie.

• 28 Juni 2011 - 15:16

Kirsten Sporck:

Hallo fam caumon
    Wat een mooi en fijne verslagen lees ik allemaal,en ik ben benieuwd hoe we er thuis aan kunnen werken.
    Verder ben ik diep geraakt van de dingen die bram al kan, na 1 week therapie en wacht ik dus af hoe het verder gaat.
    groetjes en nog een fijne en drukke week gewenst van kiki

• 30 Juni 2011 - 00:13

Jean En Jose:

Geweldig, super dat Bram het zo goed doet. Geniet deze laatste dagen jullie verdienen het!!!!!