Goed en wel aangekomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu Goed en wel aangekomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Caumon - WaarBenJij.nu

Goed en wel aangekomen

Door: bramcaumon

Blijf op de hoogte en volg Bram

18 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Beste allemaal,

Vrijdagochtend om 5 uur vertrokken. Zelfs Bram was erg vrolijk ondanks dat hij uit zijn slaap werd gehaald. De reis naar schiphol was, samen met Opa en Oma heel gezellig en voorspoedig. Luidkeels met de liedjes meezingen in de auto en files bleven ons gelukkig bespaart. We waren lekker op tijd op Schiphol en hebben samen met Opa en Oma, koffie kunnen drinken en uiteindelijk afscheid nemen. Toch ook weer een beetje emotioneel. Bram niet, hij was deze ochtend de vrolijkheid zelve. Zou hij er dan toch iets van begrijpen? Het vliegen was lang, maar de jongens hebben zich ontzettend goed vermaakt met de boekjes, spelletjes en films. En Bram nam twee stoelen in beslag voor een lekkere "powernap" (foto's volgen). En dat deed hem goed! Hoewel mn stijgen en landen voor Bram heel lastig blijft. Gelukkig geen boze gezichten van mede passagiers.

Aangekomen op Curacao (waar de enorme hitte wel even slikken was) stond ons busje klaar, geregeld door het CDTC en werden we naar ons "thuis" voor de komende twee weken gebracht. Morena Resort, prachtig, omgeven door groen, rustig en een sfeervol huisje. Met buiten veranda incl. hangmat :-) (zie foto).
Geen eten in huis, dus in het restaurant een klein hapje eten en toen sloeg het mannetje met de hamer toe!! Pepijn kon niet meer in zijn stoel zitten van vermoeidheid (hier was het 19.00 uur, bij jullie 01.00 uur). Jongens in bed en nog voor ik de kamers uitliep waren beide diep in slaap. Voor ons nog te vroeg om te slapen en dus in de bar nog een cocktail gedronken, tot ook Rik en ik stonden te tollen op onze benen.

Om 21.00 (NL 03.00 uur) was het stil in huize 1020!!
Maar niet zo heel lang.....
Om 04.30 uur stond het hele gezin, fris en vrolijk klaar om de dag te beginnen, maar de mensen hier hadden er niet zo'n boodschap aan, gek hè?!
Dus om 06.00 liepen we door stille straten op weg naar het strand en zee waar de jongens met veel genoegen in doken.
We moesten tot 08.00 uur wachten om iets te kunnen drinken en eten en daarmee had vooral ik het zwaar. 's Morgens wil je toch gewoon KOFFIE!!

Verder hebben we gezwommen en vanaf 12.00 uur (NL 18.00 uur) hadden we de auto. Terwijl Rik en Pepijn de boodschappen hebben gedaan hebben Bram en ik, jawel in de hangmat gelegen. Nu ligt Bram al bijna 2 uur te slapen (foto).

Terwijl ik dit schrijf ontvangen we het informatie pakket van het CDTC. Jahoor, kunnen we weer een traantje wegpinken!!

Maandag start Bram om 10.00 uur met zijn dolfijntherapie met Therapeut Merel!!!
En Pepijn...., hij heeft elke dag vanaf 08.30 CDTC Club tot 12.30!!!

tot Morgen allemaal
kusjes van Bram

• 18 Juni 2011 - 20:30

Paul III & Carien:

We leven met jullie mee...

• 18 Juni 2011 - 22:00

Joop Krauthausen..:

ik lees even mee...veel plezier!

• 19 Juni 2011 - 10:07

Léon En Monique:

Hallo lieve Bram en Pepijn,
    Wat een leuke foto's!!!!
    Volgens ons gaat het heeeeel goed daar hé.....geniet maar lekker van alles.
    Wij volgen jullie wel vanuit een grijs Kerkrade.
    Voor morgen: veel plezier met je/jullie dolfijn en we zien het wel weer!!
    Dikke kussen van ons.

• 19 Juni 2011 - 10:49

Oma En Opa.:

Wat een leuke foto's! Opa is al jaloers op de hangmat en dat heerlijk zwembad. Wat heerlijk om je zo te zien genieten. We zijn benieuwd hoe het morgen gaat. Vele knuffels.

• 19 Juni 2011 - 12:01

Oma 'zwembad':

Wat geweldig om jullie belevingen te kunnen volgens en de eerste kiekjes te zien. Dat is toch super, maar prompt komen dan ook waterlanders. Foei, wat zijn we ook een emotionele familie en zeker als het om de kinderen gaat. Onbewust zorgt met name Bram er voor dat onze traankanalen niet dichtslibben. ha, ha. Gelukkig hebben ook opa Tin en oma Netty hetzelfde probleem. Hoeft niemand zich ongemakkelijk te voelen.
    Ja, het zal zeker even acclimatiseren zijn, zeker voor de kinderen. Het tijdschema is even helemaal in de war. Goed dat jullie allen even tijd hebben om weer in het ritme te komen en even aan deze situatie te wennen. Er zijn nogal wat indrukken te verwerken en dan moet het belangrijkste nog komen.
    Zo te zien is het wel fantastisch. Bram heerlijk relax in de hangmat. De 'mannen' hebben het helemaal naar hun zin.
    Pepijn, wat spannend ook voor jou. Ik ben benieuwd te horen wat je gaat doen tijdens CDTC club.
    A propos, jullie zijn op het goede moment vertrokken. Goed gepland hoor. In de zomer hoort het zomerweer te zijn en geen herfst. Dus geniet vooral van het echte zomerweer, want dat is het hier echt niet.
    Lieve schatten allemaal, heerlijk jullie te volgen.
    Ik heb vanmorgen mijn koffer al gepakt. Niet gebruikelijk voor mij. Duurt weliswaar nog even, maar mijn agenda zit de komende dagen een beetje vol en nu had ik even de tijd. Bovendien geeft zo'n koffer ook nog meer het gevoel van; yes, nog even en het is voor omama en mij ook zover.
    Heeeeele dikke knuffels aan jullie allemaal.

• 20 Juni 2011 - 05:04

Léon Charlier:

Bram, ik zag de link op Twitter, ik dacht dat ziet er leuk uit, dus even kijken!

Heel veel plezier en succes met de dolfijntjes! Ook voor papa, mama en Pepijn een hele mooie tijd gewenst! Geniet ervan jullie allemaal. En geniet van "het klein Nederland" Curacao. Zo'n mooie stranden vind je hier helaas niet!

Groetjes,

Léon Charlier

• 20 Juni 2011 - 06:11

Raoul:

Hallohallo,

Ziet er toppie uit op de foto's. Prima te horen van de reis en geniet er maar van.
    Thuis is ook alles goed, konijn amuseert zich wel goed, maar mist jullie. Jullie krijgen de groetjes.
    Have fun,

Pien en ik

• 20 Juni 2011 - 09:13

Anke Alzer:

Hallo Bram en familie,

Ik ben Anke Alzer, moeder van Fenna Willems (12 jaar en downsyndroom)
    Fenna zit bij Bram op school in de bovenbouw bij Henk.
    Hely heeft mij enthousiast verteld over jullie bijzondere reis en avontuur.
    Waarna ik natuurlijk erg nieuwesgierig ben geworden, ik heb met pleizer jullie ervaringen tot nu toe gelezen en ga jullie zeker de komende 2 weken volgen. En wat een leuke foto's!!!
    Ik wens jullie heel veel plezier en een vruchtbare therapie! (voornamelijk voor Bram)

Groetjes Anke

• 20 Juni 2011 - 10:04

Hely En De Kinderen:

hallo Bram, Pepijn, Vivianne en Rik.
    vanmorgen hebben we de bovenbouw uitgezwaaid, want die gingen op kamp.
    het weer is hier niet zo goed, maar Jasmijn dacht dat jullie wel zon hadden en bananen zei Wiktor.
    we hebben met z'n allen de foto's bekeken en Kyra vond de foto in de hangmat wel leuk.Daan wilde de foto van het vliegtuig nog eens zien.
    vandaag de grote dag ............veel plezier en we blijven lezen en kijken
    ook de groeten van Annemie die met de grote kinderen nu op kamp is.
    groeten van Daan, Wiktor, Chan, Jasmijn, Naki, Jeroen, Kyra, Jolein en Hely